Arabic is an important tool for research on acient World

PARISIEN   Thu Mar 13, 2008 12:26 am GMT
<<If you live in France, you will have plenty of opportunities to use it.>>
-- No.

<<It's taught free in some Mosques, I think.>>
-- In London, yes, maybe in Pars too, but lessons for free are combined with Islamic teaching, which is not quite appealing IMveryHO.

I've heard that the Tunisian and Moroccan embassies offer free lessons of Arabic but only for their emigrees, cause they try to prevent them from frenchifying. With little success I think, the Arabic language isn't transmitted to the second generation of immigrants. Anyway a majority of the first generation wasn't even made of Arabic speakers (most of them spoke Berber dialects).

<<"C'est sûr. La diffusion géographique de l'arabe lui confère une immense richesse littéraire. Pour s'en rendre compte, il suffit de lire les œuvres de voyageurs et géographes tels que al-Idrissi, ibn-Battouta & ibn-Khaldoun, tous trois Maghrébins.">>
-- C'est sûr. Une affaire passionnante est celle des contacts —à travers la Route de la Soie— entre la Chine et l'Europe au Moyen-Age, la façon dont les Chinois étaient informés des affaires des Empires de Constantinople et Charlemagne, et l'histoire engloutie des Eglises nestoriennes en Mongolie, Sibérie, Chine, et jusqu'en Indonésie (la 1ère forme de christianisme a aller si loin en Asie, dès le 8e siècle). La littérature là-dessus est très pauvre, pour accéder aux sources il faut se mettre à l'arabe, au chinois ou au perse.
huesped   Thu Mar 13, 2008 6:39 am GMT
<< the Arabic language isn't transmitted to the second generation of immigrants. >>

Is that so? I heard that there are problems with the immigrant community not assimilating very well, and that language is one of the problems. Any comment on that?
greg   Thu Mar 13, 2008 7:59 am GMT
K.T. : « So, do you also speak Arabic? I don't remember you joining in with enthusiasm when the topic has come up here. If you live in France, you will have plenty of opportunities to use it. It's taught free in some Mosques, I think. »

Non, malheureusement je ne parle pas arabe. Et si je devais l'apprendre, je pense que ce ne serait pas dans une mosquée mais plutôt dans un institut pédagogique. Tout comme je choisirais un centre d'enseignement qui dispense le grec, et non une église orthodoxe, si je voulais étudier cette langue. Je trouve curieux que le premier mot qui te vienne à l'esprit soit "mosquée" dès qu'il s'agit de l'arabe : sais-tu qu'il existe des arabophones athées et chrétiens ? Enfin, sache que les œuvres des grandes plumes arabophones sont traduites en français.




Francarabia : « Yeah, it's a shame that one of the most important places in western civilization has come to be the European nation with the largest number of Arabic speakers and muslims. Perhaps French speakers here shouldn't always be fighting about Spanish when Arabic is more of a threat to their homeland. That's what you get for ultra-liberal multiculturalism and a lax immigration policy. »

Quelle ignorance crasse ! Les Français d'origine arabe sont largement imperméables à l'islam, à l'instar de leurs compatriotes prétendûment chrétiens ou juifs vis-à-vis du judéochristianisme. Quant à l'arabophonie française, force est de constater que, numériquement du moins, elle est en perte de vitesse. Tu as dû confondre la France avec le Royaume-Uni... Pour finir je ne vois pas ce que tu veux dire au sujet du castillan : c'est une langue très populaire en France.
K. T.   Thu Mar 13, 2008 4:30 pm GMT
Non, malheureusement je ne parle pas arabe. Et si je devais l'apprendre, je pense que ce ne serait pas dans une mosquée mais plutôt dans un institut pédagogique. Tout comme je choisirais un centre d'enseignement qui dispense le grec, et non une église orthodoxe, si je voulais étudier cette langue. Je trouve curieux que le premier mot qui te vienne à l'esprit soit "mosquée" dès qu'il s'agit de l'arabe : sais-tu qu'il existe des arabophones athées et chrétiens ? Enfin, sache que les œuvres des grandes plumes arabophones sont traduites en français.-greg

Thank-you for your reply. I have met Arab Christians, at least cultural Christians, so yes, I know that everyone who speaks Arabic is not a Muslim.

I mentioned the mosques because I thought breifly about studying Arabic
several years ago when I lived in France and the classes were free. I was quite young and rather poor, so that seemed like an easy way to learn another language. It was rather flippant of me to suggest this as a way to learn-especially to you. My apologies.

I haven't read any literature that was originally in Arabic even in French translation. I suppose that I have my fingers in too many jars of jam as it is now.