Parlons en Français

blanchette   Sun Apr 26, 2009 9:06 am GMT
bien, alors je le répète en français. Je crois que les islamistes doivent accepter la culture et la legistition des pays occidentaux pendant qu'ils habitent chez nous. Il n' y a pas de place pour leur culture homophobe ou pour la discrimination des femmes chez nous! Il faut accepter les règles et les lois des pays où on choit de vivre autrement on reste chez soi.
angry polygamist   Sun Apr 26, 2009 10:05 am GMT
<<bien, alors je le répète en français. Je crois que les islamistes doivent accepter la culture et la legistition des pays occidentaux pendant qu'ils habitent chez nous. Il n' y a pas de place pour leur culture homophobe ou pour la discrimination des femmes chez nous! Il faut accepter les règles et les lois des pays où on choit de vivre autrement on reste chez soi. >>


Ok, fine. I will stop being a polygamist when in France and you must stop being a homosexual in Islamic countries. Deal!
Heila   Sun Apr 26, 2009 12:18 pm GMT
Ok, fine. I will stop being a polygamist when in France and you must stop being a homosexual in Islamic countries.

1)I have never been in an Islamic country so the problem does not exist for me
2)You have to up-dating: nobody can be homosexual in Islamic countries without being murdered. Nobody will murder you if you are a polygamist in Europe. This is the difference.
Eléne   Sun Apr 26, 2009 12:28 pm GMT
It's so pacefully evident that who affirm "hating gays" is heavily and definitively mentally disturbed. I can't understand why there is not an obvious law which allow to imprison these mentals. Or at least castrate them. They are a danger to the civilized community
Invité d'honneur   Sun Apr 26, 2009 6:30 pm GMT
«It's so pacefully evident that who affirm "hating gays" is heavily and definitively mentally disturbed.»

No. Mental disturbance is one of the things particularily difficult to diagnose. You need a master degree in psychology to be considered apt to make a psychopathological diagnosis. That's for a reason.

«you're probably a suppressed gay and you are afraid of your homosexuality...Why on earth should you insult a gay?»

I don't mean to defend the guy, but right now it hasn't been proven beyond doubts that hatred of gays means being a closeted homosexual.
All that we know for sure is that some homosexual arousal seem to have been measured among men who admitted negative affect toward homosexual individuals (Henry E. Adams et al. 1996). *BUT* their homosexual arousal was much lower than their heterosexual arousal. So the only thing we can infer is that homophobic men might be predominantly heterosexual with a suppressed, minor homosexual tendency.
????   Sun Apr 26, 2009 6:56 pm GMT
<<You have to up-dating: nobody can be homosexual in Islamic countries without being murdered.>>

Is that true for all Islamic countries? I thought the death penalty was in effect only in certain of the stricter countries: Iran, Afghanistan (some places) , Pakistan (some places), and maybe soon in Iraq.
polygamy ownz   Sun Apr 26, 2009 8:06 pm GMT
How is polygamy worse than homosexuality? Make it polyandry also then you can't even blame it of being sexist. So why are you so hypocritical? If it is natural to love people of the same sex, can't it be natural to love two people of the opposite sex? Or 50 people of the opposite sex? Can someone who supports homosexuality answer me SERIOUSLY to this question?
European   Sun Apr 26, 2009 8:14 pm GMT
I party agree with polygamy ownz. Most western people (not only men but also women) just have a partner (husband or wife) but very often a lover too :-) the question is why on earth can only men have two wives or more and not the other way around?
PARISIEN   Mon Apr 27, 2009 12:22 pm GMT
Le problème des Anglo-Américains est que l'homosexualité est bien plus répandue chez eux que partout ailleurs. Et ils le

Et puis, leur langue est très efféminée, il faut admettre. Leur culture ignore les genres, tout est neutre chez eux.

Donc, ces crétins, par mécanisme projectif, imputent aux Français les tares dont ils ont honte. C'est classique, prévisible et continuellement confirmé.

Soyons patients, compréhensifs et raisonnablement condescendants envers cette engeance.
mentira   Mon Apr 27, 2009 12:51 pm GMT
Le problème des Anglo-Américains est que l'homosexualité est bien plus répandue chez eux que partout ailleurs. Et ils le


Cela est complètement faux! On peut trouver des homosexuels partout dans le monde! Meme dans les pays arabes, en Chine ou en Afrique. C'est la façon de vivre l'homosexualité qui est bien différente chez les anglo-saxons. La plupart d'entre eux/elles ont le courage de la vivre librement et en plein jour
croate   Mon Apr 27, 2009 12:54 pm GMT
Et puis, leur langue est très efféminée, il faut admettre. Leur culture ignore les genres, tout est neutre chez eux.


Taisez-vous! Vous ne connaissez rien de l'homosexualité donc arretez d'écrire de conneries! Une personne intelligente ne parle jamais de ce qu'elle ne connait pas bien
Mustapha   Mon Apr 27, 2009 12:57 pm GMT
In Muslim countries there are more homosexuals (or bisexuals at least) than anywhere else. Many people don't know but homosexuality in Muslim countries is tolerated as long as you also have a wife too.
Invité, pas immigré   Mon Apr 27, 2009 1:42 pm GMT
Mustapha, tu ranges tes affaires, tu retournes dans ton pays de merde et tu arrêtes de polluer ce dialogue en utilisant une langue de singes.
gib mir Sonne   Mon Apr 27, 2009 2:12 pm GMT
je pensais qu'on allait parler en français ici, mais puisque tous les thèmes sont pollués par les Américains, pourquoi ne polluer ceci aussi?! J'en ai assez!

Moi, je partage d'opinion avec quelqu'un qui avait écrit que le portugais européen est le plus complexe parmi les langues romanes, mais n'oublions pas le français. Cette langue est vraiment difficile, tant d'irrégularités, mon Dieu! Surtout à l'oral.
moi   Mon Apr 27, 2009 2:29 pm GMT
Le français est plus facile que l'espagnol ou l'italien du point de vue grammaticale surtout au niveau avancé. Le français n'utilise plus l'imparfait du subjonctif, le système verbal a moins de terminaisons. Le passé simple est employé seulement à l'écrit. Plusieurs formes verbales ont la meme terminaison à l'oral : il parl, tu parl, il parl ils/elles parl à la différence de l'espagnol par example etc. En général, le subjonctif est moins répandu qu'en Italien où en Espagnol.