Vive Le Quebec libre

Guest   Sat Nov 05, 2005 8:40 pm GMT
Vive la liberté de parler sa propre langue dans tous les pays du monde, chez tous les peuples du monde !
Sander   Sat Nov 05, 2005 8:42 pm GMT
Volatire,

=>We are not Canadian, because Canada is not our country.<=

So your passport is full of lies. (probably to match your mind)

=>In Quebec, you don't need to speak english, that is true. Like in France, nobody needs to speak english, the same belongs to Peru, Argentina, Spain or wherever you want.<=

You don't have to speak any language across the word in whatever country or region so what's your point?
michou   Sat Nov 05, 2005 9:08 pm GMT
Québec has control over its immigration processes and as Timbit mentionned, he had the pleasure of going to an office of the government of QUÉBEC.

Bienvenue au Québec. La seule nation francophone en Amérique du Nord
Sébastien   Sat Nov 05, 2005 9:14 pm GMT
What's the solution of that mess Canada-Québec ???
Peaceful separation between Canada and Québec !
How long will it take for you to understand geee ?

Combien de temps encore merde ?
N'êtes-vous pas fatigués de tout ça ?
Aren't you tired of all this ?

Let's get separated in peace NOW !
Do you hear me ? NOW !
Put pressure on people important (politicians, journalists, businessmen...anyone) to split in peace !

There is enough space in America for USA, Canada and Québec. For three countries !
greg   Sun Nov 06, 2005 1:06 am GMT
Sébastien : il y a certes assez de place en Amérique du Nord pour 4 pays. Le Québec (Labrador compris bien sûr), l'ex-Canada (ou le non-Canada ou le pseudo-Canada), les États-Unis et la France (Saint-Pierre-et-Miquelon).
greg   Sun Nov 06, 2005 1:13 am GMT
Le Labrador est une enclave en terre québécoise artificiellement créée par le Comité "juridique" du Conseil privé de Londres (1927) qui était à la fois juge et partie.

http://www.mrn.gouv.qc.ca/inc/territoire/portrait/images/terre-neuve-labrador.gif

http://www.mef.qc.ca/labrador-quebecois.gif
Sigma   Sun Nov 06, 2005 2:12 am GMT
greg y Sébastien:

No olviden a México.... también está en América del Norte... entonces en Norte America hay suficiente espacio para 5 países: Québec (con El Labrador incluido por supuesto), la pseudo Canadá, La France (Saint-Pierre-et-Miquelon) y México..

Gracias de nuevo greg por toda la información sobre El Labrador
Un français   Sun Nov 06, 2005 10:09 am GMT
Oui, vous avez assez de place, ça ne fait aucun doute. Regardez combien de pays nous avons en Europe, qui est pourtant un espace bien plus petit !
Sébastien   Sun Nov 06, 2005 1:11 pm GMT
Hi again guys !

I don't want war between Canada and Québec believe me.
I just want you to understand some Québec realities.

Your question Quebec rulz is worth it...
Why does Canada (ROC) holds on Québec that much.
Because "they love us", Québécois ???
Let's not fall in that thing...

Let's be honest
To keep a country "coast to coast"
To stay in the G8... the 8 more powerful countries of the world.
USA, France, Great Britain, Germany, Italia, Japan, Russia, Canada

Canada without Québec is a country of something 23-25 millions of inhabitants, it will lose some territories and some goods in that as we imagine...
Some people could question the presence of Canada in the G8 besides other growing nations in the wordl
Québec has no grandiose view... a small nation of 7,5 millions of inhabitants
It's already a nation... un pays poétique qui est en voie de devenir un pays politique

The Canadian Confederation is not what is it supposed to be... Québec has been fooled
The people of Québec is not oppressed... don't let me say that

The Québec leaders are "oppressed" yes... by some Canadian leaders, they are kept out by our political system... they would like better things for Québec but are stuck with that federal government that always put its feet in provincial juridictions
When Québécois shout out loud that thing... Canadians are first to call upon those "damned separatists" as if that was matter of sovereignists only... geeee

Québécois leaders are our leaders, the ones who know better what really need Québec... Canada does not have a word to say to that

Until Canada has a power over Québec leadership, WE HAVE A PROBLEM
Canadian citizens, you think you had solved the sovereignists question... sorry
It's more complicated than that
REad again your HISTORY of Canada and Québec
The Québec version for once... just for fun

Too late guys...
Try to propose now something to Québec (not to the separatists, fausse piste)
I'm not sure the Québec people will listen... after all those years and lies (80 millions of dollars to put canadian flags on the province of unity of Canada !!!)
It's all the Confederation that has a problem
It wasn't thought like that at first hand
Sébastien   Sun Nov 06, 2005 1:15 pm GMT
Quand je suis allé en Acadie, j'ai rencontré des anglophones ayant un parent sur deux qui était francophone... ces anglophones ne parlaient pas un mot de français... j'ai trouvé cela un peu triste
Je suis un amoureux de ma langue
Cela ne m'empêche pas de connaître l'anglais pis de vouloir apprendre d'autres langues, détrompes-toi

Les taux d'assimilation des francophones hors-Québec sont très élevés, c'est bien connu...
Qu'est-ce que tu répond à cela ???
Que faudrait-il faire ???
Non, désolé... prôner un multiculturalisme c'est vouloir la culture québécois dans un tout uniforme et informe
Désolé, aucun de tes commentaires ne me fera penser autrement

Sur papier seulement ce multiculturalisme... seulement sur papier
Il faudrait compter sur Ottawa et le Canada pour promouvoir la culture québécois francophone ???
Je compte seulement sur mon gouvernement québécois et tous ces créateurs et artistes québécois pour la voir fleurir...
greg   Sun Nov 06, 2005 7:10 pm GMT
Sigma : désolé ! Oui, 5 pays : les États-Unis Mexicains, le Québec ou Canada (= Québec actuel + Labrador), l'Amérique britannique (l'ex-"Canada"), les États-Unis d'Amérique et la France.
Sigma   Sun Nov 06, 2005 10:58 pm GMT
C'est pas grave greg
Guest   Mon Nov 07, 2005 1:03 am GMT
" To stay in the G8... the 8 more powerful countries of the world.
USA, France, Great Britain, Germany, Italia, Japan, Russia, Canada "

D'ailleurs, le G8 aujourd'hui ne correspond plus au classement des pays les plus puissants de la planète.
Le Canada devrait déjà être en dehors, aujourd'hui dépassé par l'Espagne qui est la huitième puissance du monde. La Russie est bien loin derrière. Et la Chine est (a moins que ça ait déjà changé depuis) passée 6ème.
L'inde, le Brésil ou le Mexique ne devraint pas tarder a y faire leur apparition.

Le vrai G8 devrait donc être :

USA
Japon
Allemagne
UK
France
Italie
Chine
Espagne
Guest   Mon Nov 07, 2005 6:58 am GMT
"Sébastien : il y a certes assez de place en Amérique du Nord pour 4 pays. Le Québec (Labrador compris bien sûr), l'ex-Canada (ou le non-Canada ou le pseudo-Canada), les États-Unis et la France (Saint-Pierre-et-Miquelon). "

Very good!...you deserve a whack on the h... a pat on the back.

Yes, there is certainly enough room to split France into 4 countries, as well. One for each of the following:

1. Basque
2. Muslim Lutetia (or New Islamabad)
3. Bretagne
4. Little France
Guest   Mon Nov 07, 2005 7:02 am GMT
*4. Little France or the pseudo-Gaul.